Tiedote 4.12.2023

Meillä on ilo ilmoittaa, että Urbaser Oy, yksi maamme johtavista ympäristönhuollon toimijoista, on nyt virallisesti Verdis Oy.

Nimenmuutos on seurausta yrityskaupasta, jossa Urbaserin pohjoismaiset liiketoiminnat (Urbaser Nordic) siirtyivät Cube Infrastrucure Managersin hallinnoiman rahaston omistukseen. Yrityskaupassa syntynyt Verdis Group jatkaa Urbaser Nordicin vahvoissa jalanjäljissä, mutta tästä päivästä eteenpäin itsenäisenä pohjoismaisena ympäristönhuollon edelläkävijänä, joka työllistää yhteensä noin 1 800 alan ammattilaista. Nimen ja omistuspohjan muutos ei vaikuta toimintaamme millään tavalla Suomessa, eikä muualla Pohjoismaissa.

Jo Urbaser oli kiertotalouden ja hiilineutraalin ympäristönhuollon edelläkävijöitä. Nyt olemme entistä vihreämpiä nimeä myöten – verde tarkoittaa vihreää espanjaksi, italiaksi ja portugaliksi, latinaksi vastaava termi on virdis. Uusi nimemme Verdis on näiden yhdistelmä, joka kuvaa yrityksemme ”vihreää lankaa” ja sitoo kolme ydintavoitettamme kaiken toimintamme kattavaksi vihreäksi kokonaisuudeksi Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.
Uusi brändimme kuvastaa vihreää ajatteluamme kiertotalouden ja kestävän kehityksen ytimessä. Verdis ja sitä täydentävät ”kolme ärrää” yhdistävät luontevasti kolme päätavoitettamme: jätteen määrän vähentämisen (reduce), materiaalien uudelleenkäytön (reuse) sekä jätteiden materiaalikierrätyksen (recycle).

Verdis Oy jatkaa asiakkaittemme palvelemista sekä julkisella että kaupan ja teollisuuden sektorilla nykyisellä, tutulla reilun 400 hengen organisaatiolla. Tavoitteenamme on tuottaa vastuullisesti innovatiivisia ja hiilineutraaleja ympäristönhuoltopalveluita nyt ja tulevaisuudessa.

Verdis Oy:n arvioitu liikevaihto vuonna 2023 on noin 58 miljoonaa ja Verdis Groupin noin 270 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:

Jukka Koivisto
Verdis Oy
jukka.koivisto@verdis.fi
(Sähköpostiosoitteet muuttuvat etunimi.sukunimi@verdis.fi -muotoon 16.12.2023 alkaen. Y-tunnuksemme säilyy samana kuin aiemminkin, Y-2230771-6)

Verdis – ympäristönhuollon ja kiertotalouden innovatiivinen edelläkävijä Suomessa ja Pohjoismaissa. Toimimme suunnannäyttäjänä hiilineutraalimpaan, vihreämpään tulevaisuuteen.